כבוד אסאר 2 – איזה כיף של שעמום

דרך ערך שמצא את כבוד אסאר, כותב פוסט אורח נוסף:

בואו נחזור קצת לאסאר אקורד שקיטרנו עליה לאחרונה.

אסאר שחררה היום דו”ח רבעון 3 וכצפוי הוא היה מאוד משעמם. בכלל, כל חברות ניכיון הצ’קים הן מאוד משעממות. לוקחות כסף מהבנק בעלות מסוימת ונותנות אותו ברבית גבוהה יותר תוך כדי עלויות תפעול זולות במיוחד. מה שבכלל יפה, זה שהעסק הזה מגלגל את ההלוואות לטווח מאוד קצר וכך הכסף מהבנק עובד שעות נוספות.

חזרה לדו”ח. כאמור, שעמום מוות. תיק האשראי עולה בהתמדה והגיע לרמה של 380 מיליון ש”ח בערך, הכנסות לרבעון עמדו על 18.8 מיליון ש”ח שזה קצת יותר ממה שהתרגלנו לראות השנה, ורווח נקי של 9.2 מיליון שזה באמת יפה. השנה אסאר אקורד רשמה בתשעה חודשים רווח נקי של למעלה מ 23 מיליון ש”ח שזה ממש מדגדג את כל הרווח השנתי בשנה שעברה. ויש עוד רבעון, כן? בקצב הזה אסאר תרשום רווח של למעלה מ 30 מיליון ש”ח.

השוק סופסוף לא נשאר אדיש. העליה המתונה שנרשמה בשבועות האחרונים תפסה היום כיוון חד. האמת, אני מצפה ששוקי יאיר את פניו לאסאר כבר הרבה זמן ומי שעוקב אחרי ביצועי החברה לא היה יכול שלא להתגרד בעצבנות מההתעלמות של השוק, אבל נראה שבניגוד לשעמום מהחברה, השעמום במניה מתחיל לחלוף.

טוב, אולי קצת הגזמתי, קרו כמה דברים ברבעון האחרון, לא משמעותיים מדי, אבל כנראה שזה היה פשוט יותר מדי עבור שוקי והוא החליט להוציא את המניה מתרדמת. אז מה קרה?

החקירה

טוב, זאת העננה שעדיין יושבת מעל אסאר אקורד. כזכור ב 2016 פשטו המשטרה והרשות להלבנת הון על משרדי החברה ותפסו רכוש וכספים רבים. מאז, למעלה משנתיים החקירה לא התקדמה. מה שכן קרה זה שלאט לאט בית המשפט הורה למדינה לשחרר את הכספים התפוסים כך שאסאר אקורד הצליחה להיחלץ מבור עמוק מאוד ולהמשיך לעבוד כשהחקירה עדיין מתנהלת. הבעיה הייתה שקשה מאוד לעבוד כך. לקוחות הפסיקו להגיע, הבנקים הקשיחו את תנאי המימון ובעצם, על כל שקל שאסאר הצליחה לגייס היא שילמה הרבה מאוד כדי לגרום לו לעבוד בשבילה, מה שפגע ברווחיות. ובכל זאת, כנראה ששנתיים פלוס, זו תקופה מספיקה כדי להשכיח את החקירה. לראיה, תיק האשראי שגדל כשברקע דממה רועמת ממשרדי להב 433. אם אני צריך לתת הערכה, החקירה תיגמר בלא כלום. עוד אחת מאלו שנפתחות בתרועה רמה ומסתיימות עם ציוץ חרישי. זוהי ספקולציה אישית שלי, אבל אם באמת היה משהו מהותי, בית המשפט לא היה מורה לשחרר כמעט את כל הנכסים של עדי צים ועדי צים עצמו לא היה קונה מניות בחברה שלו כפי שהוא עושה מפעם לפעם. לדעתי השוק, הלקוחות, והכי חשוב, הבנקים המלווים, מפנימים שיש כאן חזרה ל”עסקים כרגיל”.

תיק אשראי

תיק האשראי צומח בקצב יפה. מ 254 מיליון ש”ח בסוף רבעון שלישי בשנה שעברה ל 280 בסוף 2017 ול 380 מיליון בסוף הרבעון החולף. החברה צומחת ובקצב מסחרר. אגב, גם שאר החברות בסקטור הזה הראו צמיחה יפה אז כנראה שתור הזהב של חברות הניכיון חוזר.

חובות מסופקים

יתרון אדיר לאסאר אקורד הוא איכות תיק האשראי. זה הרבעון השני ברציפות שההפרשה לחובות מסופקים מינימלית. 607 אלף ש”ח לרבעון וכ 1.2 מיליון ש”ח לכל השנה. מעניין לראות שההפרשה ברבעון החולף היא פחות מחצי ההפרשה בתקופה המקבילה ב 2017, ובל נשכח שזה על תיק אשראי יותר גדול באופן משמעותי. קשה לי להאמין שרמת ההפרשה הזו תישמר, אבל אני מופתע לטובה כבר פעם שניה ברציפות.

דיבידנד

אסאר אקורד עדכנה את מדיניות הדיבידנד השנה והיא משלמת רבעונית 40% מהרווח הנקי. אי אפשר שלא לחכך ידיים בהנאה עם מדיניות כזו. 4 מיליון ש”ח כל רבעון. זו תשואה של למעלה מ 6% על מחיר המניה כיום. בכלל, החברה שומרת על מבנה הון מאוד רזה. אין מזומן כמעט בחשבון. ולמה שיהיה? בחברות אשראי חוץ בנקאי התפקיד של הכסף הוא לעבוד ולא להתבטל.

הוצאות מימון

הוצאות המימון עומדות על 20% מההכנסות השנה. ברבעון הנוכחי זה אפילו השתפר מעט. אחרי פרוץ החקירה הבנקים כמעט סגרו לחברה לגמרי את האשראי ומה שנשאר זה מימון בעלות מאוד גבוהה. כפי שציינתי עם שוך הסערה עלות המימון ירדה והמרווח של אסאר התחיל להשתפר. עם זאת, כמו כל חברות הניכיון אסאר לוטשת את עיניה לשוק ההון, ומקווה להוזיל עלויות עוד יותר על ידי הנפקת אג”ח. הבעיה, כל עוד החקירה פתוחה זה לא יקרה. הכרזה על סגירת התיק נגד אסאר אקורד תתקבל באופטימיות רבה, ויש לכך סיבה לא קטנה, אסאר תוכל לגייס אג”ח בשוק ההון ולהקטין את המימון עוד יותר. וזה משהו ששוק ההון לא יוכל להתעלם ממנו. בנוסף, חלק מעלויות המימון מיוחסות לערבות בעל שליטה שהיא הוצאה חשבונאית ולא אמיתית, כך שהוצאות המימון האמיתיות קטנות יותר.

מסים

ב 2018 אסאר עברה לשלם מס על רווחים לאחר שניצלה את כל נכסי המס. ועדיין הרווח הממוסה ב 2018 מכה שוק על ירך את הרווח ה(כמעט) לא ממוסה של 2017.

תמחור

שילוב כל הדברים שמניתי לא השאיר את השוק אדיש. אבל לדעתי המניה עדיין מתומחרת בחסר עמוק.

יש לנו כאן חברה שהשתפרה בכל הפרמטרים, צומחת, מרוויחה יפה, עם שולי תפעול מרשימים ומשלמת דיבידנד נאה. ב 2017 הרווח היה למעלה מ 23 מיליון ש”ח. בקצב הזה בסוף השנה היא תסתכל מלמעלה על שורת רווח של 30 מיליון ש”ח. זה מכפיל של 7.6. לאסאר לקח הרבה זמן לדלג מעל ברבור שחור וכנראה היא השאירה אותו מאחוריה. סגירה רשמית של התיק נגדה תתן לה רוח גבית נוספת עם הקטנת עלות המימון, ובכלל קל לשער מה עושה סוג כזה של חדשות למניות. מכפיל 10 יתן לנו שווי שוק של 300 מיליון ש”ח, ואלו צמיחה לכיוון 35 מיליון ש”ח רווח לשנה תתן שווי של 350 מיליון. כ 50% תוספת לשווי הנוכחי. קניתי.

 

אינני יועץ השקעות ולא רואה חשבון ולא הוסמכתי לכך. יש לקרוא את הפטור מאחריות לפני ביצוע כל פעולה. אין להסתמך על החישובים שנעשו ברשומה הזו, הם עלולים/עשויים להיות מוטעים. אני עושה הרבה טעויות ויש סיכוי גבוה שטעיתי ברשומה זו. סביר להניח שאני מדבר שטויות ולכן כל מי שמבצע פעולה על סמך רשומה זו, עלול להפסיד את כספו. אין תחליף לייעוץ מקצועי. יש לראות ברשומה זו בגדר מחשבות שהכותב מעלה בלבד ולא לייחס שידול לפעולה. נא לא להקשיב לי. אני עלול/עשוי לקנות/למכור כל נייר ערך מבלי לפרסם זאת.

8 תגובות בנושא “כבוד אסאר 2 – איזה כיף של שעמום”

  1. תקרא טוב את מה שאני כותב כאן דרך ערך – אס.אר אקורד תעשה 50 מש”ח רווח נקי ב-2019. קל.
    נפגש בתחילת 2020 אחרי פרסום הדוח השנתי של של 2019 ונראה אם צדקתי.

      1. תסתכל בדוח ותראה את ההבדל בין האשראי שהם נותנים נכון ל-30.09 (380 מש”ח) לבין האשראי נכון ליום פרסום הדוח (באזור ה-450). מאמין שכבר ברבעון הבא הרווח הנקי יהיה באזור ה-11 ובקלות עם עוד קצת צמיחה באשראי מהבנקים, ברבעון הראשון של 2019 תראה כבר רווח נקי של 12.

      2. אז דרך ערך, אס.אר אקורד פרסמו דוח רבעון 1 והרווח הנקי הוא 12.5 מש”ח. רק עושה תזכורת להכרזתי מלפני מספר חודשים על רווח נקי שנתי ב-2019 של 50 מש”ח. קל

        1. זה עדיין לא רווח מצרפי של 50 מיליון שקל, אבל בהחלט בדרך לשם עם הרבעון האחרון…
          סה”כ רווח רבעוני גבוה מאד, תשואה על ההון גבוהה, אחזקת בעלים של 87% ועוד חלק מהוצאות המימון הן ערבות בעל שליטה שאינן הוצאה אמיתית, כך שהרווח הרבעוני גבוה יותר.

          מה שנחמד שעוד יכולים להיות הרבה טריגרים להמשך:
          סיום החקירה, הורדת עלויות מימון (חלק מעלויות המימון הן בריבית של צפונה מ5%), כניסת מוסדיים (עם סיום החקירה) ו…צמיחה.

  2. קשור לפוסט הקודם אבל לא קיבלתי תשובה אז מנסה שוב – איפה קרוב המשפחה שלך פתח בסוף חשבון לאחר שעשה שופינג? תודה מראש

  3. משקיע יקר…
    בתור אחד שהגיע ומאוד נהנה מהזווית המיוחדת שלך על הפנסיה
    אני מאוד אשמח (ובטח עוד הרבה קוראים) עם תמשיך לכתוב על זה (עדכונים, תפישות חדשות וכ”ו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *