2021

כשפתחתי את הבלוג כתבתי בתיאור של הבלוג ״בדרך לתשואה דו ספרתית״, וכשכתבתי את פוסט הסיכום של 2020 ציינתי ש״ברמת השווקים, אם 2021 תהיה דומה רק במקצת ל 2020, דיינו.״ חששתי שאני מגזים בנבואות, אבל טעיתי. ובכן, השנה היתה לא רעה, וסיימתי אותה בתשואה שקלית של 32.63%.
עוד שנה טובה, בעיקר למניות הערך, ופחות למניות הצמיחה. עוד שנה שבה הוכח ש״יותר כסף הפסידו משקיעים מלחכות לתיקון מאשר התיקון עצמו״. זה לא שהשנה עברה בצורה חלקה. הרבה מניות ירדו המון ובעיקר הכוכבות הגדולות של 2020. רשימה חלקית: וויקס, פייבר, זום, דוקוסיין… לא נעים. אצלי היה לא רע, קצת יותר טוב מהמדד, אבל כמו תמיד, יש חרטות.

שב״א: דיללתי די הרבה במהלך 2021, אבל עדיין נהניתי מתשואה משביעת רצון בסיכון יחסית נמוך. חברה עם חפיר ענק. אין קניה שאני מבצע שבה אני לא חושב על עוד כמה אג׳ ששב״א גוזרת לעצמה (ולי). החברה צומחת יותר מהר מהתמ״ג, והכנסות צומחות במהירות. אפשר להסתכל מסביב ולראות שהישראלים מגהצים בלי חשבון. לא משנה איזה כרטיס אשראי תבחרו, או איזה מדיה דיגיטלית תבחר לבצע פעולה, שב״א יהיו שם לגזור הקופון על מסילת הסליקה. כבר קרה ששכחתי לקנות פטרוזיליה לקציצות שאני מבשל ואז מבצע עסקה של 3₪ עם האפל וואטש. הסכנה היתה ונשארה הפרידה ממס״ב, וכמו שהרגולטור מחזיק שוט מאיים על החברה בדמות הפיצול מול מס״ב, אז שב״א יכולה להעלות מחירים מהאג׳ הבודדות שהיא גובה על כל עסקה כשוט נגדי. טוב שיש במה לאיים. עדיין אוהב את שב״א, אבל כאמור מכרתי חלקית עקב ההתייקרות. יהיה מעניין לראות איך המנכ״ל החדש מתפקד ואיזה ערך הוא מביא לחברה. מה שאני אוהב פה זה שהרגולטור שבד״כ דופק ביזנסים לא ייתן לדיסראפשן כמו של ראפיד הישראלית לדוגמא ופועלת בחו״ל, להכנס לשוק התשלומים בישראל בקלות. המסילה של שוק התשלומים בישראל שמתבסס על הפרוטוקול של שב״א נראה בטוח. מישהו רוצה להסתכן בכך שהשירות הזה יפול וישבית את כל מערך התשלומים בישראל?

פלרם: נפרדתי ממנה לשלום במהלך השנה. לדעתי היה לה דוח בינוני וכבר עשתה מהלך גדול במהלך 2021. כשקניתי אותה, היתה במכפיל הון של כ-1 ועם רווח עצום שהיה ברור שיחזור על עצמו לפחות עוד רבעון אחד. חברה שדי נכנסת לנישה של ״סיכון נמוך, סיכוי טוב״. מאד אהבתי את המוצרים של החברה, אבל כבר איננה זולה כמו פעם. מדהים איזה תשואות אפשר לעשות מחברות כל-כך משעממות. קשה לי לראות אותה עושה תשואה כזו שנה נוספת ויש דברים יותר מעניינים. מרגיש שאיבדתי את היכולת להעריך את הפוטנציאל של החברה בהינתן המחיר הנוכחי.

רני צים: האמת שכל השנה היתה בחסר משמעותי מול שאר חברות הנדלן בישראל שעוסקות בעיקר בנדל״ן למגורים והתחדשות עירונית טסו והשאירו את מנית רני צים מאחור.

תראו איזה יופי של צמיחה צפויה לרני צים בשנתיים שלוש הקרובות. 178 מיליון שקל NOI צפוי לעוד 3 שנים. בינתיים הרבה חדשות חיוביות: שערוכים למעלה של שווי הנדל״ן, כניסה למשרדים חדשים (בכך רני צים האיש פחות יתזז בין וואליו לרני החברה) גיוס חוב בריבית נמוכה, אכלוסים בטירה ובגני תקווה שקורה ממש עכשיו. התחום של בניה רוויה במגזר הערבי יכול להיות קטליזטור נחמד לחברה ועוד כל מיני הפתעות. אגב, רני צים גר כ 200 מטר מהמרכז החדש בגני תקווה, ואני מניח שזה אחד מהמקומות שיותר יקרים לליבו. כשרני צים האיש מחזיק אחוז כל-כך גדול מהחברה כבעל עניין, אני ישן טוב בלילה. נכון שהוא מכר קצת מהחברה כדי לקנות שליטה בוואליו אבל עדיין הוא עם הרבה סקין אין דה גיים. רוב התשואה השנה היתה ממש בחודש האחרון. אני מאד אוהב את זה שרני מצא לעצמו נישה יחודית בבניה במגזר הערבי והוא יכול לצמוח יפה שם. האחזקה הכי גדולה שלי ולדעתי בסיכון לא גבוה. מה שאני גם אוהב ברני צים, שהיא קצת מתחת לראדאר. לא מפרגנים לחברה בניגוד לשאר חברות הנדל״ן, אבל מצד שני, שאר החברות עשו יותר טוב מרני ב 2021. רק תבדקו מה אאורה או בוני תיכון עשו, למרות שזו נישה אחרת בנדל״ן.

תפרון: אחת הכוכבות הגדולות של השנתיים האחרונות בבורסה. טוב, זה לא חוכמה מהמחיר שבו היא נסחרה טרום הקורונה. מתברר, שהקורונה באה לתפרון בול בזמן, כשסגמנט הקז׳ואל ממריא, ואנשים מבזבזים בלי חשבון (ותודה לפד). זה לא שהחברה התייעלה יותר מדי מלבד העברה נוספת של פרודקשן לירדן, פשוט המכירות עולות וסגמנט המותגים שלה סופסוף עבר לרווח שזהו הסגמנט שמשוייך לאנדר ארמור והקמעונאות גם נותן את חלקו. השאלה מכאן והלאה, האם תפרון יכולה להמשיך לצמוח? התשובה: אני לא בטוח. מה יקרה אם ההכנסות יירדו? איך אפשר לדעת שהרווח הוא בר קיימא? הם קנו את החלק של השותף בירדן בהפסד. איך זה יכול להיות? נשמע לי מוזר מאד.
לצערי, החברה לא נותנת תחזית קדימה, ולפני כחודשיים עשיתי יחד עם משקיעים נוספים וסמנכ״ל הכספים שיחת זום, והוא לא רצה לתת תחזיות קדימה. הוא אפילו הודה שהחברה עלתה על התחזיות של עצמה ב 2021. אם החברה לא יודעת לתת תחזית ל 2022, והיא מופתעת מהתחזיות של עצמה, כיצד אפשר לצפות מה יהיה בעתיד? נכון שהמכפיל פה קורץ בנירמול הרבעון האחרון על כל השנה, אבל אמרתי תודה ושלום אחרי כמה מאות אחוזים נחמדים. זה לא חברת איכות כמו שב״א, והשוק לא בטוח ייתן לחברה מכפיל נדיב. גם עלויות השילוח מעיקות על החברה ואנדר ארמור זה לא מותג הספורט הכי נחשק בארה״ב. אפשר לראות שבעבר הם איבדו הרבה לקוחות מעניינים. נכון שזה שהמניה המריאה לא אומר כלום על העתיד והיא עשויה להיות עדיין זולה, אבל ניקיתי פה את השולחן.

שוהם ביזנס: שנת 2021 לא היתה טובה למניה ולדעתי בצדק. החברה השיאה תשואה שלילית של כ 7% בעקבות תוצאות יחסית רעות. אני לא מאלה שיחליפו כל שניה מניה אחת בשניה כי הפיר שלה זול יותר, לצורך הדוגמא באח״בית נוספת, אז נשארתי עם שוהם. מה שאני אוהב בהשקעות זה כשיש בעל בית שיאפשר לך לישון טוב בלילה. אני חושב שאלי נידם הוא כזה. הוא לא בעל אמצעים כמו עדי או רני צים, ולאחרונה הוא חזר לקנות את המניה. סה״כ במבט קדימה נראה כי העתיד ורוד, שכן עסקת הפקטורינג בארה״ֿב בשיתוף עם נאוי נחתמה, החברה פרסמה דוח טוב עם תשואה על ההון גבוהה ברבעון השלישי, והתיק אשראי בצמיחה יפה. החשש תמיד בסמגנט הזה איך חברות האח״ביות הללו יגיבו במקרה של מיתון, ולא שוק דובי של שבועיים כפי שהיה במרץ 2020 עם הקורונה. בכל זאת, כל האח״ביות נסחרות במכפילי הון הרבה יותר מ 1. בשורה התחתונה, שוהם מגדילה את תיק האשראי שלה ועושה תשואה על ההון גבוהה כך שאני מצפה לשנה טובה שם.

פוליגון: 34% תשואה השנה. אין יותר מדי חדשות. קובי מימון מתעקש להחביא ערך ודי מצליח. אם לא היה בעל שליטה כזה, אני מעריך שהחברה היתה שווה כפול לפחות.

ראלקו: ארוחת חינם סטטיסטית. חברה בשווי של 240 מיליון שעלתה כ 115% ב 2021 לא כולל דיבידנד דו ספרתי שחולק במהלך 2021. החברה מדווחת פעם בחציון, אז פעם אחרונה שהיה דוח היה די מזמן, והוא היה די טוב. 16.7 מיליון שקל על שווי של כ 240 מיליון נותן לנו מכפיל רווח מנורמל של כ 7. אם ניקח בחשבון את המזומן הרב של החברה (ואני נוטה לקחת אותו בחשבון, שכן החברה משלמת דיבידנד) באופן כללי, אפשר לשאול למה הם כן, ותפרון כבר לא, אבל אפשר לראות מה קורה בשוק הנדל״ן וההתנפלות עליו. כל עוד אנשים יקנו דירות וישפצו באמוק, הדבר יטיב עם חברה שכזו. הישראלים מבזבזים בלי חשבון, וזה מיטיב עם חברות כמו ראלקו. השבוע הייתי אצל חבר והוא קנה 2 מקררים צמודים זה לזה כששיפץ הדירה. אמנם, לא של שארפ, אבל סלחתי לו…

קווליטאו: החברה כנראה בסופר סייקל של צמיחה בשוק השבבים הרותח. החברה כידוע עושה בדיקה לשבבים. להגיד שאני מבין בדיוק איך הם עושים את זה? מודה שלא. החברה מספיק זולה כדי שאהיה בפנים, ודאבל נחמד בשנה זה תמיד כיף. בינתיים גם גדליהו קריגר שמכר ללא הפסקה מניות, סיים את הקניות שלו בכך שמכר סופסוף בלוק שלם ואולי הגיע לסופה הלחץ של מכירות של אינסיידרס. החברה מרביצה הודעות של עוד ועוד הזמנות. עם מכפיל רווח חד ספרתי, מאזן תופח ורשימת פטנטים, החברה עדיין לא מאד יקרה ומחזיק.

שגריר: לא יודע אם לקרוא להשקעה הזו הצלחה או כשלון. מצד אחד החברה עלתה ב 2021 כ- 45%, מצד שני, התיזה לא עובדת והסתכלות רב שנתית מראה ביצועים די עלובים. קשה לי עם החברה שהמודל שלה קצת שבור. ככל שיש יותר רכבים, יותר נסועה, החברה מוציאה יותר על קריאות שירות, בטח כשזה קורה בנסיעה לאילת לדוגמא. שמעתי כבר סיפורים על נהגים שממתינים לשגריר והיא פשוט לא מגיעה או על שירות פח (תרתי משמע). כשדיברתי עם משקיע נוסף, והוא אמר לי שהוא לעולם לא משקיע בחברות עם מלאי. זה גרם לי קצת לחשוב: הרכבים של שגריר גוררים פחת אחרי פחת, היא תלויה בחברות הביטוח כדי שאלה תעלנה מחירים, ובנוסף שנים אכלנו צינור עם הגוטו הזו שרק שתתה את התזרים של שגריר כעוד היה טוב יותר ומאז עסקי הליבה מתדרדרים. הצרות הללו לא נעלמו מעיני ההנהלה, והיא יצאה למסע קניות וכעת שגריר היא סוג של חברת אחזקות. אני התייאשתי. מכרתי את כל האחזקות. זה לא שאני חושב שהחברה לא זולה, אבל במודל שבור, יש חברות יותר מעניינות. התלבטתי ארוכות, בטח בהתחשב בטרק רקורד של DBSI, אבל פה אני ״ידיים חלשות״. בטח עכשיו היא תמריא.

סאטקום (או גילת טלקום): חברה פח עם תוצאות פח. סופסוף הצליחו למכור את המיזם וואיוק שלהם. הבעיה שזה לקח המון זמן, וגם הדיבידנד שמגיע מהם עתה ייעלם. הכסף משמש להחזרי חוב של אגח, אבל כמה שהחברה ירדה בשווי שלה, עדיין היא לא באמת מקבלת מכפילי רווח והון נמוכים, וזאת עקב ההתדרדרות בביצועים. התפתיתי פה בגלל המחיר שהיה נראה נמוך ורק הלך והפך לנמוך יותר. מלכדות ערך קלאסית. גם הפתרון הטכנלוגי שלהם לא ממש נראה לי. מי יקנה שירות של אינטרנט לווייני במחיר הזוי? גם לא בטוח שהחוזה עם אורנג׳ יחודש, וזה כבר חדשות ממש רעות. אחרי שסבלתי וסבלתי כל הדרך בעשרות אחוזים של ירידה, מכרתי הכל בהפסד כבד.

מבט קדימה

BABA: פתחתי פוזיציה קטנה בחברת עליבאבא, מעט במניות בהונג קונג, הרבה יותר בניו יורק וגם מעט אופציות (כ 1% מהכסף בליפים לינואר 2024). סה״כ כ 4% מכל הכסף, כולל הליפים. בעקרון הייתי מעדיף לקנות הכל בהונג קונג ובכך להעלים את הסיכון של דליסטינג, אבל שעות המסחר שם קשות לי כי אני אוהב לישון בלילה וגם הברוקר שלי, אז הרוב בניו יורק. אני מודע לגמרי לסכנה הרגולטורית מצד הממשל הסיני, אבל לא יכול להתאפק לנוכח המחיר. עליבאבא חזרה כמעט כל הדרך לשנת 2015, השנה שבה היא יצאה ל IPO.

החברה במכפיל רווח 15, על רווח אמיתי. אני לא חושב שאפשר יהיה למצוא אותה שוב פעם במחיר הזה. החברה צופה צמיחה בהכנסות של 20-23% לשנה הבאה, יש לה יוזמה של מרקטפלייס בדרום מזרח אסיה, שירותי ענן שצומחים בקצב של 33% ושירות תשלומים alipay שאם היה מונפק, היה מציף הרבה ערך לחברה, אבל בוטל כחלק מהבלאגאן עם הממשל הסיני. רק מלראות איזה GMV יש לחברה (7.5 טריליון), ולחשב מה מכפיל ה GMV שלה עושה חשק. נכון שהרבה מוצרים באתר שלה זה זבל וההכנסות מה GMV שלה קצת נמוכות לעומת אמזון לדוגמא, אבל כל עוד התמ״ג פר קפיטה בסין יחסית נמוך, ואנשים בסין ירצו לשפר את איכות החיים שלהם, אנחנו מדברים פה על מאות מליוני לקוחות פוטנציאלים כל עוד סין תמשיך להתקדם וצמיחה די וודאית.
כל הסיניות חטפו בגלל הרגלוציה הסינית שדוגלת ב common prosperity, עליבאבא חטפה קנס והשלטונות העלימו את ג׳ק מא המייסד לתקופה. הכל נכון. אבל אם צ׳ארלי מאנגר האגדי פותח פוזיציה שם, וברבעון האחרון אפילו מכפיל הפוזיציה מי אני שאעלים עין מהמצב המעניין הזה? אנשים מחכים לראות מתי האבק ישקע, אבל עד אז המניה תהיה במקום אחר. קראתי צפירות הרגעה מהצד של הממשל הסיני, ולהערכתי הסיכוי שיהיה פה דליסטינג כפי שהיה בדידי הוא נמוך. גם אם הסיכון יתממש אני מוכן לשאת אותו ולכן יש לי פוזיציה קטנה יחסית פה, כשבאופציות יש סיכוי לעשות תוך שנתיים פי 8 על הכסף. לעשות 8% מהכסף על 1% מהכסף להערכתי ב50% סיכוי, גורם לי להיות גרידי. אם להיות כן, כשהאופציות מתחילות להמריא, אני מתחיל לקבל כאבי בטן מחשיפה גדולה וקשה לי להחזיק לאורך זמן. נראה. בד״כ אני גרוע במשחק האופציות…

JOBS: מצב מיוחד. בד״כ אני לא כל-כך נכנס לפוזיציות של מצבים מיוחדים וזה די חבל, כי מצבים מיוחדים אדישים למצב השווקים, ואם התיזה בהם מתממשת, עושים IRR גבוה בזמן קצר. זו אחלה שיטה לעשות תשואות מרשימות בשוק ההון.
ג׳ובס זו חברת HR סינית שנפלה יחד עם כל הסיניות, אבל בניגוד למצב של עליבאבא וחברותיה, המצב המיוחד פה הוא להפוך את החברה לפרטית ולא חשש מדליסטינג כמו רוב הסיניות בניו יורק. החברה קיבלה הצעת רכש לפי מחיר של 79.05$ בשנת 2020 ומאז המניה צללה. היום היא על כ 45$, שזה די הנמוך השנתי שלה. מה שיפה, שאם ההצעת רכש תצליח, מדובר פה על תשואה לא נורמלית בזמן קצר שכן העסקה אמורה להסגר עד יוני 2022 לאחר מס׳ ווייברים, ואם לא, החברה מספיק זולה עם כ 19$ למניה מזומן (למרות שיש חוב). קשה לי לראות איך אפשר להפסיד פה. בכל זאת מדובר על חברה שיש לה כ 171 מיליון משתמשים ו 154 מיליון רזומה שמפורסמים באתרה, הרי מדובר בחברת HR הגדולה בסין. למנכ״ל של החברה יש אינסנטיב גבוה למכור את החברה, שכן הוא די גדול באחזקה והוא אפילו לווה 450 מיליון דולר כחלק מהתהליך. הגרף של מנית החברה נראה שבור לגמרי, למרות שהחברה חוזרת לתוצאות עם מס׳ של 2018-2019, טרום קורונה, כשאז היא נסחרה ב 80-110$ למניה. בכל מקרה, תודה למשקיע החביב מתי אלון ששיתף אותי ברעיון המדהים הזה. השוק כנראה מניח שהעסקה תתבצע בשווי יותר נמוך, אבל גם אם העסקה תסגר ב 70$ המנכ״ל ואנוכי יהיו מבסוטים מארביטראז׳ גבוה. למרות האופטימיות הקצתי לרעיון 1.5% מההון, בכל זאת סינית. אם תרד עוד, אגדיל.

nrr: גם את הרעיון הזה לקחתי ממתי אלון. איזה יופי של חברה! חברת נדלן בשם ניו-ריבר שנסחרת בלונדון במכפיל הון קטן מ 1. לאחרונה אינסיידרס החלו לקנות מניות בחברה, וכנראה די בצדק כי התוצאות של החברה מאד משתפרים. החברה מכרה את סגמנט הפאבים שלה שהיה די גרוע והעיק על התוצאות, ומוכרת עוד נכסים במחירים גבוהים יחסית לבוק, מה שלא מצדיק מכפיל הון נמוך. חברה מהסוג הזה צריכה להסחר במכפיל הון של 1.3-1.4. מה שיפה, שהחברה עומדת מאחורי המס׳ שלה. לדוגמא: היא צפתה שהמינוף שלה יירד ל 40% וקיימה. הבטיחה חסכון בעלויות מימון וקיימה, וכך הלאה. הנכסים של החברה נמכרים מעבר לשווי שלהם בספרים והם מתחילים להחזיר את החוב שלהם רק ב 2024, מספיק זמן לתת לשוק לגלות את החברה שעדיין משום מה במכפיל הון קטן מ 1.

תראו איזה תוצאות החברה אמורה לדלבר בהסתכלות קדימה. אם הקורונה לא תשפיע לרעה, אז החברה יכולה לעשות הרבה רווח. כבר היום הם משלמים דיבידנד גבוה כך שלא מדובר במלכודת ערך. מה שקצת חבל זה שהחברה לא נותנת גז בקניה של מניותיה, שכן במכפיל הון קטן מ 1 זו העסקה הכי טובה שיכולה להיות.

קלאס באפס מאמץ:
עוד שנה עברה, ואותם ויכוחים בצוויצר שנה אחר שנה כמה חשוב להוריד את דמי הניהול בפנסיה מ 0.5% ל 0.45% / ל״האם יש לך פרנצ’יזה״? / כיסוי שחרור (מה זה?!) / מודל צ׳יליאני / אג״ח מיועד זה חשוב / כמה יהיה לך קצבה מזכה, מזערית או וואטאבר.
בום, בלי לקרוא דוחות S&P Total Return נתן עבודה וסיים עוד שנה מעולה בדאבל פיגרס.
מה רע לי לעשות ככה בכסף הכי גדול של החיים, כלומר בפנסיה? אני מ 2014 כשניידתי את הפנסיה לקופג מחקת מדד ומאז עוד פעם לאיאראיי, מדבר שלהיות צמוד למדד זו השיטה הכי טובה להתעשר בקלאס באפס מאמץ, במיוחד בפנסיה כשעושים מיצוע למשך עשרות שנים. הדיוטות מעדיפים לבדוק מה עשה אלטשולר בסין או למה אנליסט היתה מקום ראשון דווקא השנה מאשר להקשיב לסבא וורן מאומהה או פיטר לינץ׳ על dollar cost averaging.

ועוד משהו:
התחלתי השנה החדשה עם מקום עבודה חדש ומבטיח. המצב בהייטק נפלא, ומי שחושב שהכסף לא מחלחל, מוזמן לבדוק מה קורה בשוק העבודה. החברות רצות אחרי מועמדים ואנשים אפילו ללא השכלה מרוויחים משכורות עתק! מדהים איך החברות מחזרות אחר מועמדים ומציעות תנאים חלומיים. כל מה שצריך היום כדי להגיע לעשירון העליון בישראל זה תחת ומוסר עבודה. כל הייטקיסט יכול להיות מולטי מליונר כבד בקצה, אם ההפרשות הסוציאליות שלו יהיו מושקעות בשוק ההון בצורה נכונה. נכון שזה רחוק, אבל החיים עוברים מהר, ויותר נחמד להעביר אותם בחלומות על אסטון מרטין ולא על יחס תחלופה מטופש.

בכל מקרה, כל שיחה עם סוכן ביטוח פנסיוני עקב מעבר, משעשעת אותי. עוד לא נפגשתי עם סוכן פנסיה שאינו מתפלא על הדרך שבה בחרתי. אולי זאת מכיוון שהם אינם מרוויחים על ביטוחים מיותרים שהם מנסים לדחוף לי. מתפלאים על דרך שבה אינני רוצה מנגנון מנופח, שאינו שקוף, יקר, מסוכן ושלא יביא אותי לצבירה מכובדת. גם אם היום אפסיק להפריש לפנסיה, ביום היציאה לפנסיה רשמית בגיל 67 אני מצפה שיהיה לי 8 ספרות של פנסיה וזאת מבלי להפריש יותר שקל, וזאת רק מהצמדה לאמריקה. כסף זה הביטוח הכי טוב שיש. העשירים אינם מרפדים את עצמם בביטוחים מיותרים שיהרסו להם את הצבירה, ואני תמיד אומר ללמוד מהעשירים ולא מפרשנים באתרי כלכלה או מ״חבר תותח במשחק פוקר שצופה לדאבל דיפ במדד (סיפור אמיתי)״.
בשבוע הבא יש לי פגישה עם סוכנת הביטוח הפנסיונית. לפני 4 שנים זה נגמר בדמעות, לא שלי. נראה מה יהיה הפעם. שנה טובה.


אינני יועץ השקעות ולא רואה חשבון ולא הוסמכתי לכך. יש לקרוא את הפטור מאחריות לפני ביצוע כל פעולה. אין להסתמך על החישובים שנעשו ברשומה הזו, הם עלולים/עשויים להיות מוטעים. אני עושה הרבה טעויות ויש סיכוי גבוה שטעיתי ברשומה זו. סביר להניח שאני מדבר שטויות ולכן כל מי שמבצע פעולה על סמך רשומה זו, עלול להפסיד את כספו. אין תחליף לייעוץ מקצועי. יש לראות ברשומה זו בגדר מחשבות שהכותב מעלה בלבד ולא לייחס שידול לפעולה. נא לא להקשיב לי. אני עלול/עשוי לקנות/למכור כל נייר ערך מבלי לפרסם זאת.

18 תגובות בנושא “2021”

  1. אתה תותח אמיתי !
    שאפו אדיר על ההצלחה שלך . נהנה לקרוא וללמוד ממך תמיד.

  2. מעניין כתמיד. אגב אני סוכן פנסיוני ומרצה בתחום. אשמח לשמוע על האסטרטגיה הפנסיונית שלך. לא אזיל דמעה, מבטיח 🙂

  3. פרנקלין, אתה דוגמה חייה לאיך להצליח בשוק בהון בלי כל הרעש והצילצולים של משרד גדול, עובדים אנליסטים או משרה מלאה מהבוקר עד הערב מול המסכים. קל פשוט ועם הוכחות. כל הכבוד!

  4. איזה סטרייק לקחת בבאבא שיצא לך פי 8? מה ההנחה של המחיר שתגיע אליו עד ינואר 24

    1. קול 200 או 210. אם המניה תעלה ל 300- 310ֿ, תקבל 100 דולר לכל אחזקה חלקי העלות בערך 12 מחיר נוכחי. יוצא פי 8 לפני ערך זמן (בהנחה שזה לא קורה עם הבאזר). מה שיפה שהליפים האלה לשנתיים. מספיק זמן לבאבא לחזור לשפיות. אם זה לא קורה תוך שנתיים, אז התיזה שבורה

  5. תענוג לקרוא אותך. וכמה שאתה צודק בקשר לפגישה עם סוכני הביטוח בפגישה אחרי החלפת מקום עבודה.
    תכתוב יותר.

  6. מחכה בכליון עינים לקרוא כבר את הדיווח הנוכחי שלך. ואת הניתוח שלך למה שקורה עכשו בשווקים. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *