פמס – דו”ח מצב

לאחר הרשומה הקודמת על פמס, הבנתי שאינני מכיר את פמס כמו שהייתי רוצה להכיר, והצלחתי להגיע לסמנכ”ל הכספים ולחלץ ממנו כמה נתונים על החברה. אז למי שמתעניין, להלן כמה נתונים על פמס שישפכו קצת יותר אור על פעילות החברה:

  1. הניוול. החברה שדרכה פמס מספקת את היריעות. לא ידוע לחברה האם את חומרי הגלם הניוול קונה גם מחברות אחרות. בכל מקרה, פמס מאד תלויה בהניוול, בהתאם לחוק Berry Amendment. הניוול היא הגשר של פמס ללקוחות בארה”ב. במידה וההסכם מולה לא יחודש, החברות צריכות להודיע אחת לשניה שנתיים מראש. במקרה כזה פמס תצטרך לקנות חברה חדשה או להקים חברה חדשה כדי למכור בתוך ארה”ב. ברור שזה יפגע בחברה, אבל יש שנתיים במקרה גרוע להיערך לתסריט קיצוני שכזה. בכל מקרה, ארה”ב היא כבר לא הלקוח היחיד של פמס. תקציב הבטחון של ארה”ב נחתך לאחרונה, אבל אין לדעת מתי תצוץ מלחמה חדשה.
  2. דו פונט. דו פונט מייצרים יותר בשיטה של אריגה ואילו פמס בשיטה שנחשבת איכותית יותר שהיא UD. היתרון של פמס הוא בזמני תגובה מהירים. הם תוך שבועיים יכולים להוציא הזמנה ללקוח מהמלאי שיש לפמס. הם רק צריכים להכין את המידות. זה יתרון מרכזי ללקוחות שרוצים מוצר מעכשיו לעכשיו. כלומר, דו פונט ופמס בעצם לא מתחרים באותם לקוחות. פמס מתחמרת את המוצר שלה עם שולי רווח גבוהים יותר ומכוונת ללקוחות שמעדיפים מוצר שנחשב איכותי יותר. שיטת UD אינה מוגנת פטנטים אבל הטכנלוגיה כל הזמן מתקדמת. פמס מייצרת יריעות בשיטת ה UD כבר מאמצע העשור הקודם אבל יש כל הזמן התקדמות טכנולוגית מבחינת איכות ומשקל ושיטות ייצור. לדבריהם, זה לא כ”כ פשוט להכין יריעות UD ברמה גבוהה. היתרון שלהם הוא בתגובה מאד מהירה להזמנה ומוצר איכותי מבחינת משקל ואיכות היריעה. פמס גם יותר טובה מבחינת הענקת אשראי ללקוחות שלה, מה שדו פונט לא עושה לדבריהם.
  3. פמס הודיעה על מוצר חדש ברבעון הראשון של 2015. לא מדובר על באמת מוצר חדש אלא על שיטת ייצור עבור יריעות UD באיכות טובה יותר.
  4. מכירות. אחת מהסיבות שלפמס אין בקלוג או צפי מכירות בדוחות הציבוריים שלה הם מהסיבה שהיא פשוט לא יודעת מה הן תהיינה. החברה אוגרת מלאי וכאשר יש הזמנה מלקוחות, הם תוך שבועיים מספקים את המוצר ללקוח. זהו נושא קצת מטריד מכיוון שאין לי שום צפי מכירות לחברה…בכל מקרה, המכירות מוסטות לדרום אמריקה וגם לאירופה שם ישנו ביקוש גובר למוצרי החברה. יש לזכור שהחברה מוכרת יריעות שמשמשים גם כוחות שיטור ולאו דווקא לצבאות.
  5. מפעל באנגליה. המפעל נמצא באנגליה כדי לטשטש את הזהות הישראלית של פמס עבור לקוחות אירופאים או אחרים שאינם רוצים לקנות מוצרי מיגון “ישראלים”.
  6. ניהול הון. לחברה אין שום כוונה לבצע קניה מחדש של המניה ולהגדיל בכך את הרווח למניה. כמו תמיד, זה לא משהו שנמצא על סדר היום של חברות ציבוריות בישראל.

לסיכום:

היעדר צפי מכירות של פמס מאד מקשה על אחזקה גדולה בחברה, שכן, אני מאד אוהב את היחס הון למאזן שלהם, מכפיל רווח, תשואת הדיבידנד ותשואה על ההון. אם הייתי רואה תחזית מכירה מעודדת של החברה, הייתי מרגיש בנח להגדיל פוזיציה. כרגע, היא די קטנה אצלי. אני עשוי/עלול לקנות/למכור את נייר הערך (או כל נייר ערך אחר) מבלי לעדכן כאן או בכל מקום אחר. אינני יועץ השקעות ולא הוסמכתי לכך. הפרטים ברשומה זו עשויים/עלולים להיות מוטעים. יש לקרוא את הפטור מאחריות לפני ביצוע כל פעולה.

 

 

2 תגובות בנושא “פמס – דו”ח מצב”

  1. היי משקיע בערך,
    יצא דוח שנתי של פמס. המכירות ורווח ברבעון רביעי 2014 נפלו בחדות. בדוח הנהלת החברה צופה כי ברבעון הבא המכירות יהיו גבוהות יותר. כמו כן לא פורסם על מועד חלוקת דיבידנד.
    מה אתה חושב?

    ג.נ. – מחזיק במניה. אין רישיון ייעוץ.

    1. הי. כן. ראיתי את הדו״ח ורפרפתי. עדיין לא קראתי לעומק. אכן, ראיתי שהם אומרים שאמור להיות להם גידול במכירות ב 2015…
      לחברה יש הון עצמי של 35M$ ורווח שנתי של 16.2M$, כלומר תשואה על ההון של 46%, די חלומי. בנוסף, מכפיל הרווח שלהם לפי שווי שוק של 615M₪ הוא בסביבות 10. לחברה צומחת זה בסדר גמור והם אומרים שהם צומחים. בנוסף יש להם הרבה מזומן והם ללא חובות.

      עד כאן, הכל בסדר. הבעיה שהחברה מאד לא שקופה. זה שהם אמרו שיש להם גידול במכירות זה די הפתיע אותי כי הם די שתקנים וקשה לחלץ מהם איזשהי תחזית. אני מרגיש פשוט שקשה לי עם חברה שאין לה תחזית מסודרת להמשך. בכל מקרה, קניתי אותם במכפיל 8 נדמה לי ועתה המכפיל הוא 10. הרבעון היה מאד חלש ופשוט אין דרך לדעת זאת מראש. מכרתי הכל ביום הדו״ח והחלטתי לעבור הלאה. יש חברות יותר זולות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *