מבט נוסף על JAKK

"דרך ערך" ממשיך לעניין אותנו באחזקות שלו:

בשבוע שעבר JAKK שחררו את הדוח השנתי של 2015. במה שהפך לריטואל די קבוע: המניה חוטפת. דו”ח טוב, לא טוב, זה לא משנה. המניה בדרך כלל נענשת ביום שחרור הדוח. כמובן שכמו שאר השוק בינואר ובתחילת פברואר המון מניות חטפו ללא סיבה, הירידה החדה הנוספת של 17% ביום פרסום הדו”ח, החזירה את ג’אק לרדאר שלי.

כזכור מכרתי את כל הפוזיציה ב 9.8$. וב 6.4$ היא נראתה שוב אטרקטיבית. כמובן שירידה של 17% ביום אחד מאוד מפחידה, אולי אני מפספס משהו? לכן התעמקתי בהודעה שהחברה שחררה ובשיחת המשקיעים (עוד לא פורסם מסמך ה 10-K השנתי).

ממה שראיתי אין שום סיבה לתגובה המוגזמת של השוק לדו”ח. רווח של 71 סנט למניה, שיפור מינורי יחסית ל 70 סנט למניה ב 2014 אבל בואו נתעכב קצת על ההשוואה הזו. בשנה שעברה היה לג’אק את להיט הלהיטים של כריסטמס ביד. הבובה “אלזה” מהסרט “פרוזן” (“לשבור את הקרח” של דיסני). הבובה הזו יצרה היסטריה שמתרחשת לעתים נדירות מאוד ביקום הצעצועים. ולמרות שהשנה הטרנד דעך ג’אק הצליחו לשפר את השורה התחתונה. כזכור המכירות בענף הצעצועים וכפי שמעידים דוחות החברה עצמם מוטים מאוד עונתית. הרבעון השלישי הוא החזק ביותר בגלל ההזמנות של כל הקמעונאים לקראת עונת החגים. ברבעון הרביעי נרשמת חולשה מסוימת במכירות שלעיתים גולשת להפסד, מה שקרה השנה, ורבעון ראשון ושני הם החלשים ביותר עם הפסד בשורה התחתונה. בשנה שעברה עקב שיגעון “פרוזן” רבעון רביעי היה מוצלח במיוחד, וכנראה השוק ציפה שגם השנה רבעון רביעי יהיה דומה. אולם, עקב הדעיכה הצפויה ברלבנטיות של מוצרי “פרוזן” רבעון רביעי הצטמק במכירות, למימדיו הטבעיים יש לומר. ועם זאת עדיין יש שיפור בשורה התחתונה ב 2015 יחסית לשנה הקודמת, למרות השיגעון שהביא הלהיט של דיסני.

אז מה יש לנו? רווח של 71 סנט למניה. תחזית ל 2016 שצופה עליה במכירות ו 10% עליה ברווח הנקי, כלומר 7.7 סנט למניה. לזה יש להוסיף  בערך 10 מיליון דולר פחת על נכסים לא מוחשיים, שזה יותר משליש מהרווח הנקי. אז הרווח האמיתי כאן הוא בסביבות דולר למניה. נוסיף את הבייבאק ואת ההודעה שג’אק קונה את החוב של עצמה (מתחילת 2016 נקנו 2 מיליון אגחים מהסדרה של 2020, לא המון אבל גם משהו). בואו נתעכב על זה רגע. הקניה העצמית של החוב תורמת ישירות לשורה התחתונה מעבר להקטנת תשלומי הרבית. זאת משום שמדובר באג”ח להמרה שיש לו אפקט דילול של 50 סנט למניה בערך. ככל שהחוב הזה יקטן, הרווח המדולל (71 סנט למניה כאמור) יסגור את הפער האדיר, שיוצר החוב ההמיר, אל מול הרווח הבסיסי (1.2 דולר למניה). בנוסף תיק המוצרים של החברה מוצק מתמיד. החברה מוכנה לכל הלהיטים שיש להוליווד בקנה. באטמן נגד סופרמן, צבי הנינג’ה, וורקראפט וכמובן הלהיטים שכבר שוחררו ובראשם “מלחמת הכוכבים” ו”הנוקמים”. בגזרת המאזן גם נרשם שיפור עם מזומן ברמה של 105 מיליון דולר לעומת 71 בשנה שעברה. זוהי עוד עדות למכונת המזומנים המשומנת של ג’אק שקצת מוסתרת עקב הפחת הגבוה על נכסים לא מוחשיים שהוזכר למעלה. ולקינוח התבשרנו כי המנכ”ל קנה קצת ממניות החברה http://finance.yahoo.com/news/ceo-jakks-pacific-buys-5-210054182.html

בקיצור, לא היתה סיבה של ממש לתגובה של השוק לדוח. ולראיה, התיקון החד למעלה לאחר מכן. לצערי, עד שעברתי על כל ההודעות הצלחתי רק לבנות פוזיציה די קטנה סביב המחיר של 7.28$. אם השוק יתן מכפיל 10 “צנוע” לחברה שעושה רווח מתואם של 1 דולר למניה, אפשר לצפות בקלות לרמת מחיר של 10$ למניה. למעלה מ 35%. לא מדהים, אבל זה המחיר שמשלמים על הססנות. לא נורא, נקווה לנפילה חדה ביום שחרור הדו”ח הבא.

הכותב אינו משדל, או מייעץ לקנות, או למכור מניה מכל סוג שהוא. לכותב פוזיציה במניה והוא עלול לקנות או למכור את המניה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. כמו כן, הכותב לא התבקש על ידי אף גורם להכין את הרשומה ואינו מקבל כל תמורה שהיא לרבות תשלום על הרשומה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

One thought on “מבט נוסף על JAKK”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *